Centrala: 34 377 91 00 Dyspozytor: 34 377 91 65/66 Skargi i pochwały: 34 377 91 64
A A A A A A+ A++

Kolejna metoda bezgotówkowego zakupu biletów już działa!

 

Od tego tygodnia w tramwajach i autobusach MPK w Częstochowie za przejazd z biletem jednorazowym można zapłacić bezgotówkowo, w pełni bezpiecznie i ekologicznie, bez potwierdzeń papierowych. Umożliwi to uruchomienie specjalnej opcji w 106 elektronicznych kasownikach.

Pasażerowie do zakupu biletu mogą użyć zbliżeniowych kart płatniczych oraz aplikacji typu Google Pay czy Android Pay na smartfonach, a także innych urządzeń z funkcją płatności zbliżeniowych, takich jak opaska czy zegarek. Rozwiązanie to będzie działać równolegle z Częstochowską Kartą Miejską.

- Sukcesywnie chcemy ułatwiać dostępność sprzedaży biletów także z wykorzystaniem nowych technologii. Jest to bardzo ważne szczególnie w czasie ograniczeń pandemicznych. Podróżowanie komunikacją miejską z zachowaniem zasad bezpieczeństwa pozostaje wciąż bezpieczną formą przemieszczania się, dlatego zależy nam na wprowadzaniu rozwiązań, które będą do tego zachęcać i ułatwiać korzystanie z autobusu i tramwaju – mówi prezydent Częstochowy, Krzysztof Matyjaszczyk.

System pozwala na zakup biletów jednorazowych miejskich i podmiejskich. W kolejnym etapie planuje się jego rozszerzenie o sprzedaż również biletów czasowych i weekendowych. Z systemu można korzystać na pokładach 22 pojazdów w taborze miejskiego przewoźnika (12 autobusów MAN i 10 tramwajów Twist 2.0). Zakup biletów na kasownikach przebiega intuicyjnie, a sama transakcja płatności trwa niezauważalnie krótko. Do sprawdzania biletów wykorzystane będą bezpieczne, nowoczesne terminale kontrolerskie (w przypadku braku ważnego biletu, opłatę dodatkową można uiścić również kartą płatniczą).

Za dostarczenie i uruchomienie systemu odpowiadają polskie firmy: R&G Plus w zakresie systemu kasownikowego oraz Bee-Tech przy współpracy z Exorigo-Upos w obszarze systemu płatniczego. Agentem rozliczeniowym przetwarzającym transakcje kartami bankowymi jest Elavon.