Centrala: 34 377 91 00 Dyspozytor: 34 377 91 65/66 Skargi i pochwały: 34 377 91 64
A A A A A A+ A++

Trwa wielka inwestycja tramwajowa w Częstochowie. Zaawansowane prace na Północy

Informujemy, że pomimo obiektywnych trudności, z którymi zmaga się nasze miasto i cały kraj w obliczu zagrożenia epidemią koronawirusa, staramy się w miarę możliwości koordynować wykonanie wszelkich inwestycji, które są w trakcie realizacji. Kolejnym przykładem na to jest postępująca przebudowa starej linii tramwajowej pomiędzy Rakowem, a Północą w Częstochowie.

Realizacja zadania w ramach programu „Lepsza Komunikacja w Częstochowie” jest jednym z elementów największego w historii kontraktu związanego z przebudową infrastruktury tramwajowej i modernizacją taboru, na realizację którego miasto pozyskało 144 mln dofinansowania z UE. Łącznie przebudowa i zakup nowych tramwajów to koszt 204 mln zł, z czego trwająca przebudowa pochłonie 144 mln zł.

Aktualnie najbardziej intensywne prace trwają w dzielnicy Północ. Pokazany na zdjęciach, przebudowywany odcinek to aktualnie front robót. Na drugim końcu miasta przy pętli Raków PKP prace są finalizowane (wcześniej jako pierwszy w ramach zadania został przebudowany odcinek w al. Pokoju także dzielnica Raków). Na Północy oprócz robót rozbiórkowych na torowisku, konstrukcyjnych i związanych z trakcją przekładana była także siec światłowodowa, przebudowana została ponadto cała, pozostała infrastruktura teletechniczna. Nie były to może aż tak spektakularne roboty jak te ziemne i przy przebudowie skarpy, na której osadzona jest pętla Fieldorfa – Nila na Północy, ale konieczne, które będą decydowały o funkcjonowaniu tej części miasta na następne dziesięciolecia. Wszelkie roboty budowlane związane z tym odcinkiem mają zostać zakończone z końcem wakacji (choć ich zasadnicza część wcześniej).

Według zapewnień wykonawcy jeszcze sprzed zagrożenia epidemicznego, roboty na kolejnych odcinkach inwestycji (Tysiąclecie, Śródmieście) powinny rozpocząć się na początku kwietnia. Mimo tego, że na razie nie są zgłaszane żadne problemy, należy się spodziewać, że najwcześniej po Wielkanocy tego typu roboty, a co za tym idzie wyłączenia ruchu tramwajów i wprowadzenie autobusowej komunikacji zastępczej będą możliwe (uzależnione jest to także od ewentualnego zwiększenia zagrożenia epidemicznego). Na razie jednak nie można podać dokładnej daty początku prac na kolejnych odcinkach i związanych z nimi utrudnień. O wszelkich, kolejnych, tymczasowych  rozwiązaniach w tym zakresie poinformujemy w odrębnych komunikatach Nowa linia w starym śladzie ma zostać oddana do użytku z końcem roku.