Centrala: 34 377 91 00 Dyspozytor: 34 377 91 65/66 Skargi i pochwały: 34 377 91 64
A A A A A A+ A++

Zmiany w liveMPK. Dyspozytorzy z dostępem do komunikatów.

W ostatnich dniach administratorzy interaktywnej platformy liveMPK (www.live.mpk.czest.pl) dokonali szeregu zmian w jej ustawieniach. Nowe rozwiązania zgodne są z sugestiami częstochowskich pasażerów, którzy wskazywali potrzebę wprowadzenia udogodnień w niektórych aspektach. Bezpośredni wpływ na komunikaty związane z utrudnieniami w komunikacji i sytuacjami nadzwyczajnymi będą mieli także dyspozytorzy.

Zmiany jakie zostały dokonane umożliwiają prezentację informacji dotyczących planowanych zmian w komunikacji oraz aktualnej sytuacji na drogach miasta. Oprócz tego, że komunikaty prezentowane są na stronie głównej liveMPK, to po zmianach wyświetlają się również w widoku podglądu odjazdów z przystanku. W praktyce oznacza to, że jeśli MZDiT przesyła MPK komunikat z ważnymi informacjami na temat funkcjonowania np. linii: 67,10 i 69, to komunikat ten wyświetli się w oznaczeniu wszystkich przystanków realizowanych przez te linie. Dzięki temu wszyscy zainteresowani będą musieli się z taką informacją zapoznać. Analogicznie jeśli MZDiT poinformuje MPK, że np. przystanek „Estakada” jest zawieszony, to komunikat taki pojawi się tylko „w profilu” wybranego przystanku.

Dzięki wprowadzonym udogodnieniom dyspozytor ma dostęp do nadzoru nad komunikatami. W konsekwencji może w ciągu kilku sekund wysłać komunikat dotyczący utrudnień (np. o zablokowanym przejeździe na ulicy, awarii sieci trakcyjnej czy czasowym wstrzymaniu ruchu tramwajów). Komunikat ten zobaczą ci, których dotyczy informacja - dyspozytor może go wysłać do konkretnego przystanku lub dla całej linii (podgląd dla każdego przystanku obsługiwanego przez wybraną linię umożliwi zapoznanie się z taką informacją).

Prosimy pasażerów o przesyłanie kolejnych sugestii na temat działania LiveMPK. Platforma dzięki temu co jakiś czas będzie udoskonalana, a jej działanie optymalizowane zgodnie z wolą mieszkańców.